איך להתמודד עם הפקה גדולה- יום צילום מרובה ציוד ואנשים לשמחתי פנתה אלי איילת מחברת GENCELL , חברה המציעה פתרונות אנרגיה המבוססים על תאי דלק, עבור צילומים לאתר החדש של החברה. זה אומר צילום פורטרטים של חברי ההנהלה וצילומי מצבים (אקשן שוטס) במפעל. מיותר לומר ששמחתי והתרגשתי, זה פרויקט מאוד מעניין וגדול. המוח שלי ישר חשב- סיור לוקיישן , אני חייב לראות את המקום. ערכנו פגישה במשרדי החברה בבית קודאק פ"ת, זה נותן כבר ניחוח של חדוות צילום לכל הפרויקט. גבשנו קונספט לצילומי הפורטרט וערכנו סיור ברצפת הייצור, מיי גוד! איזה מקום מגניב! המקום הוא פשוט one stop shop , ממסגריה וצוות הרכבה עד למעבדת כימיה וחשמל. הם עושים הכל מתאי הדלק עד ההרכבה והשילוח. מטורף! לא היה לי ספק שאזדקק להרבה אור, לעוזר נאמן בדמותו של קרלוס התותח, מרככים, חצובות וכל המתלווה. לאחר הסיור הראשוני קבענו עוד פגישה לסגירת הבריף כך שנדע בדיוק מה מצלמים והיכן. לכמה שוטים בערך יש להיערך ואיך לחלק את הזמן. ההיערכות מבחינת ציוד כללה את הרשימה הבאה: 4 פלאשים 2 אוקטה בוקס , 120ס"מ ו90 ס"מ 1 סטריפ בוקס 60 ס"מ 1 רפלקטור רגיל 5 חצובות 1 חצובת בום גדולה עם גלגלים D750 ניקון עדשה 50 מ"מ 1.8 עדשה 90 מאקרו 2.8 עדשה 28 מ"מ 1.8 וכמובן עדשה 24-70 2.8 מחשב נייד כבל נתונים 2 רפלקטורים עגולים מתקפלים כבלים לחשמל, מפצל ומאריכים תופסנים ושאר ירקות. מצאנו פינה נחמדה בקצה המחסן להקים סט צילומי פורטרט ובו היה עלי לצלם 3 פורטרטים עבור כל חבר הנהלה : רשמי, יומיומי ומשהו אישי כמו תחביב, וזה תיבל את הסט בהרבה אנרגיה טובה וצחוקים. עם סוף החלק הזה עברנו לצילומי המצבים, בראשי ידעתי שכל סצינה אני חייב למקסם וגם לעמוד בלו"ז. על כן ברגע שסגרנו זוית השתדלתי לקחת את אותו צילום בגרסה נוספת, כלומר צילום של לבורנט או טכנאי בחדר מרשים וגדול עם כלי זכוכית ויער של צינורות צלמתי גם בעדשה רחבה , גם קלוז אפ עם עדשה רחב, ואז מעבר ל50 או 90 ועוד כמה אופציות בזוית דחוסה יותר. הלקוח שמזמין אתכם לצלם עבורו מצפה לקבל את מה שחלם עליו, ואם תתנו קצת יותר תפתיעו לא רק אותו אלא גם את עצמכם. זה תמיד כדאי. זה היה מעולה שכל המשתתפים והמתעניינים עזרו. זה לא עיניין של מה בכך , לעתים קהל רב יכול להוציא את הסט או הצוות מאיזון. לשמחתי המצב היה הפוך. כל מי ששאל גם עזר ותרם להצלחה של כל פריים. מצד שני זה חובה להישאר עם האצבע על הדופק והעין על השעון, זה אומר שלפעמים צריך להזיז דברים מהר יותר או לשנות מהלכים עם התקדמות יום הצילום. אחד היתרונות של מחשב על הסט, הוא שהלקוח/ות יכולים לראות את הפריים לאשר או לתקן במהלך היום ואין הפתעות. לכן אני משתדל לקלוע הכי מהר שאפשר לטעם ולבקשות של הלקוח ואם נשאר זמן לתת אופציות נוספות ופריימים שיכולים להתאים לי יותר בתיק העבודות. ללא ספק שני ימי הצילום הללו היוו אתגר ועיניין הן בעבודה טכנית, דינמיקה בין צלם למצולם ובין ספק ללקוח. הנקודות שחשוב לזכור:
שיחה/ פגישה מקדימה ליישור קו
סיור לוקיישן
לתכנן תאורה ולהכין ציוד (גם קצת יותר ממה שצריך לא מזיק)
לשם לב לשעון
להוסיף אופציות לכל צילום אם מתאפשר
לשם לב להארות והערות הלקוח, הצוות והמתעניינים. לפעמים מגיעה הפתעה ממקום פחות צפוי.
אז צפו לבלתי צפוי, זרמו עם העבודה אך נתבו אותה כשצריך, שמרו על אוזניים ועיניים פקוחות לא רק לכיוון המסך. ושתהיה עבודה פוריה. תודה גדולה ל : איילת סרוסי, קרלוס יעקבי, ליאור גולסד ואורן דאי.